W dniu 30.09.2025 w Klastrze Innowacji Społeczno-Gospodarczych w Krakowie, odbyło się wydarzenie „Business. Export. Made in Poland” – inicjatywa przygotowana wspólnie przez Polish Investment and Trade Agency (PAIH) oraz Urząd Miasta Krakowa.

Spotkanie stało się wyjątkową okazją do rozmowy o szansach i wyzwaniach polskiego eksportu, a także o tym, jak możemy wspólnie wzmacniać markę Polski na rynkach międzynarodowych.
Specjalny panel, w którym uczestniczył prezes NordicHouse, Janusz Kahl, a zarazem konsul Danii, Finlandii i Islandii w Polsce Południowej był poświęcony eksportowi do krajów skandynawskich oraz barierom, na które narażeni są polscy eksporterzy na tych rynkach.

Wydarzenie otworzył I Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa, prof. Stanisław Mazur, który podkreślił znaczenie rozwoju miasta oraz jego rolę w budowaniu silnej gospodarki. Następnie prezentację strategii wzmacniania marki Polski na arenie międzynarodowej przedstawił Pełnomocnik Zarządu PAIH ds. Marki Polskiej Gospodarki, Bohdan Pawłowicz.
W ramach trzech paneli dyskusyjnych debatowano m.in o:
- wyzwaniach stojących przed małopolskimi firmami
- roli instytucji wspierających biznes i finansowanie rozwoju
- perspektywach współpracy ze Skandynawią – regionem, od którego możemy uczyć się innowacyjności i zrównoważonego rozwoju

W dyskusjach udział wzięli:
W panelu na temat eksportu na rynki skandynawskie wzięli udział: Janusz Kahl (Konsul Honorowy Danii, Finlandii i Islandii),Tomasz Balcerowski (Konsul Honorowy Szwecji), Marian Mikolajski (Konsul Honorowy Norwegii).
Gorące dyskusje sprawiły, że wydarzenie trwało ponad godzinę dłużej niż planowano – najlepszy dowód na to, jak ważne i angażujące są te tematy.
